تینر رنگ ترافیکی

تینر رنگ ترافیکی

در بحث رنگ های ترافیکی که معمولا رنگ های خط کشی سرد  و رنگ های چند جزئی و رنگ های الکیدی کلرو کائوچو از تینر مخصوص رنگ ترافیکی استفاده می شود.مرجع اینکه چه حلال رنگ ترافیکی با چه رنگی استفاده شود شرکت های سازنده رنگ است.و ضمن این که مجاز به استفاده ازتینر یک سیستم پوششی برای سیستم پوششی دیگر نیستیم.باید این را هم عرض کنیم که تینر رنگ ترافیکی خیلی متفاوت تر از رنگ های جدولی یا ساختمانی است و قدرت فراری بالاتری دارد.

 

خط عابر پیاده سه بعدی حلال ترافیکی
خط عابر پیاده سه بعدی حلال ترافیکی

 

انواع تینر رنگ ترافیکی

همانند تمامی محصولات دیگر در دنیای رنگ آمیزی , تینر رنگ های ترافیکی نیز از این قائده مستثنی نیست و با توجه به نوع رنگ ترافیکی موجود باید حلال رنگ ترافیکی مناسب با ویژگی های آن را استفاده و اعمال نمود. در ادامه با انواع تینر ترافیکی آشنا می شوید.

 

  • آلکید کلرو کائوچو

حلال ترافیکی آلکید کلروکائوچو جهت رقیق سازي رنگ ترافیک آلکید کلروکائوچو به منظور رسیدن به ویسکوزیته مناسب براي اعمال رنگ به کار میرود. همچنین این تینر براي شستشوي ابزار رنگ آمیزي و اسپري نیز قابل استفاده میباشد.

تینر ترافیک آکریلیک ترموپلاست را با رنگ سازگار آن مخلوط نموده و خوب هم بزنید تا ویسکوزیته مطلوب جهت اعمال رنگ بدست آید و رنگ کاملاً یکنواخت گردد. جهت کارآیی بهتر از تینر ارسالی همراه رنگ مورد نظر جهت رقیق سازي استفاده شود.

  •  اکریلیک ترموپلاست

حلال ترافیک آکریلیک ترموپلاست جهت رقیق سازي رنگ ترافیک آکریلیک ترموپلاست به منظور رسیدن به ویسکوزیته مناسب براي اعمال رنگ به کار میرود. همچنین این تینر براي شستشوي ابزار رنگ آمیزي و اسپري نیز قابل استفاده میباشد.

تینر ترافیکی آکریلیک ترموپلاست را با رنگ سازگار آن مخلوط نموده و خوب هم بزنید تا ویسکوزیته مطلوب جهت اعمال رنگ بدست آید و رنگ کاملاً یکنواخت گردد. جهت کارآیی بهتر از تینر ارسالی همراه رنگ مورد نظر جهت رقیق سازي استفاده شود.

 

ویژگی های حلال ترافیکی

  • شفافیت

  • قدرت بالای حلالیت

  • سرعت تبخیر

  • قیمت مناسب

 

روش اجرا و شرایط نگهداری

رنگ در صورت نیاز بایستی با حلال مناسب رقیق شده  ( حداکثر 2 درصد وزن رنگ ) و با امکانات و تجهیزات مناسب اجراء شود. بعد از گذشت حداقل 2 ساعت می­توان رنگ اصلی را اجراء نمود. جهت بازتاب مناسب رنگ به هنگام شب توصیه می شود از گلاسبید نوع Drop-On شفاف بی رنگ و بدون حباب به صورت روپاشی بر روی رنگ اجرا شده استفاده گردد.

این پوشش قابل اشتعال بوده و باید دور از شعله و حرارت باشد و نیز مجری موظف است ضمن مطالعه و رعایت شرایط MSDSاین محصول در هنگام مصرف از ماسک مخصوص و دستکش ایمنی استفاده نموه و در محیط­ هایی که از تهویه مناسب برخوردارند رنگ استفاده شود. در این صورت گارانتی این محصول مدت زمان 24 ماه می باشد.

 

نکات قابل توجه تینر ترافیکی

  • قبل از خرید و اعمال تینر باید به نوع رنگ خود دقت نموده و تینر مناسب با آن را خریداری نموده.
  • برای رنگ روغنی تینر روغنی و برای رنگ پایه حلال تینر مخصوص به خود ان وجود دارد.
  • عدم استفاده بیش از حد از تینر زیرا استفاده بیش از اندازه باعث خراب شدن رنگ می باشد.
  • اگر از پیستوله رنگ پاش استفاده می کنید تا حد کافی رقیق کنید.
  • استفاده از وسایل استاندارد و ایمنی هنگام استفاده از تینر
  • مخلوط کردن آرام و رقیق سازی به اندازه

 

 

قیمت تینر رنگ ترافیکی

نقش تینر ها در رقیق سازی و اجرای رنگ خط کشی ترافیکی خیلی مهم است. باید توجه کرد که برای هر رنگ از تینر مخصوص به خود ان استفاده شود.تینر هادر اجرای  رنگ خط کشی گرم حضور ندارند. برای رنگ های پایه اب مانند اکریلیک نیز نیستند. تینر ها برای رنگ کلرو کائوجو و رنگ اکریلیک ترموپلاست و رنگ های چند جزئی و یه سری از رنگ های دیگر پایه حلال حضور دارند.و مقدار ان برای هر کیلو رنگ ترافیکی حدود 10 الی 15 درصد وزنی رنگ مصرف می شود. قیمت عادلانه هر لیتر  تینر در خرداد ماه 98 بین 1000 تومان تا 15000 تومان برای هر لیتر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *