رنگ سرد ترموپلاست

رنگ سرد ترافیکی

در این مقاله اطلاعاتی راجع به رنگ سرد ترموپلاست نوشته ایم با شرکت رنگ فرنام مجری خط کشی انواع خطوط راهنمایی، خطوط عابر پیاده و حریم وسایل نقلیه با تجهیزات پیشرفته و به روز در خدمت شما هستیم.

رنگ سرد ترموپلاست جهت اجرای خطوط راهنمایی مسیرها و جاده در مناطق خشک و کم رطوبت استفاده میگردد. رنگ‌های اکریلیک ترموپلاست بر پایه رزین اکریلیک ترموپلاست بوده و چسبندگی نسبتا خوبی بر روی سطوح آسفالته از خود نشان میدهند.ترموپلاستیک ها  موادی هستد که با افزایش دما نرم شده و با سرد شدن به سختی اولیه برمی گردند و بیشتر قابل ذوب هستند، به عنوان مثال، نایلون، پلاستیک های گرما سخت)ترموست ها(وقتی گرم می شوند، سخت شده و هنگام سرد شدن به سختی اولیه برمی گردند. این مواد توسط کاتالیزورها یا گرم شدن تحت فشار به یک شکل دائمی تبدیل می شوند.

رنگ ترافیک ترموپلاستیک بر پایه رزین آکریلیک ترموپلاست متناسب شرایط جغرافیایی ایران ساخته شده است و برای خط کشی روی آسفالت خیابان ها و جاده ها و علائم ترافیکی به کار میرود. دوام جوی، مقاومت در برابر سایش و پایداری  بالای رنگ از ویژگی های این سری محصول می باشد و نتیجه ی خوبی را از نظر ثبات کیفیت روی آسفالت های ایران داشته و نسبت به سایر سیستم های رنگ های ترافیکی  عملکرد قبولی داشته است.

رنگ مصرفی ترمو پلاستک سرد یک جزئی بوده یعنی رنگ برای خشک شدن به جزء دیگری  )به غیراز حلال ( نیاز ندارد یعنی ماده سخت کننده‌ای برای استفاده و ترکیب این رنگ مورد نیاز نخواهد بود.

رنگ سرد ترافیکی

انواع رنگ ترافیکی

  • رنگ گرم

رنگ گرم یا مواد ترموپلاستیک مطابق با استاندارد EN 1871، رنگ های بدون حلال هستند که به شکل‌‌های گرانول و پودر تولید و تهیه‌می‌شوند‌‌. مواد ترموپلاستیک با حرارت دیدن به صورت مذاب و روان در ‌می‌آیند و با استفاده از روش‌‌های دستی یا مکانیکی روی سطح جاده اجرا ‌می‌شوند و پس از سرد شدن به صورت یک فیلم پیوسته و چسبنده روی سطوح می چسبند.  رنگ ترموپلاستیک گرم، ماده ای است جامد و حاوی پیگمنت، اکستندر، رزين و دانه‌‌های شیشه ای که بعداز ذوب شدن ، روان شده  وبرروی سطح اجرا ‌می‌گردد.

در مقایسه با رنگ سرد، در مقابل عوامل محیطی از قبیل حجم ترافیک، زبری سطح روسازی و فرسایش محیطی، رنگ گرم از دوام بیشتر و عمر سرويس دهی طولانی تری برخوردار است. عمر مفید رنگ گرم بر اساس نوع راه، شرایط آب و هوایی و میزان تردد وسایل نقلیه، بین سه تا پنج سال متغیر است.‌ به علت عمر مفید مناسب، از رنگ گرم بیشتر برای خط کشی جاده‌ها‌‌‌یی با عمر متوسط تا زیاد و پر ترافیک استفاده می‌شود.

رنگ گرم معمولاً به روش‌های اسپری تحت فشار، اسكريد ماشينی )تحت نيروی وزن( و اكستروژن و با ضخامت بين 1500 ميكرون الی 3000 ميكرون روی سطح روسازی با کمک تجهيزات كوچك و دستی و يا اتوماتيك و بزرگ اجرا می‌‍شود.

  • رنگ سرد

رنگ سرد ترموپلاست، بر پایه رزین آکریلیک ترموپلاست حلالی میباشد. رنگ سرد ترموپلاست مقاومت بسیار عالی در برابر شرایط جوی و آب و هوایی ، انعطاف پذیری و الاستیسیته مناسب ،پوشش و چسبندگی بسیار خوب بر روی سطوح آسفالتی و سیمانی میباشد.

ازرنگ سرد ترموپلاست در خطکشی سطوح خیابان های شهری و بین شهری با ضخامت مناسب ، جاده ها ،خطوط عابر پیاده ،زمین ها و محوطه های ورزشی ، جداول و پارکینگ ها مورد استفاده قرار میگرد.

 

ویژگی های رنگ سرد ترموپلاست

نوع فام: فام رایج ترافیکی

درصد حجم جامد: 1±52

نقطه اشتعال: 21  درجه سانتیگراد

دانسیته= 1/3-1/6 gr/cm دمای 25 درجه سانتیگراد

ویسکوزیته:105-85 کریس

مکانیسیم سخت شدن: تبخیر حلال

ضخامت فیلم خشک:500-400 میکرون

ضخامت قیلم تر:800-1000 میکرون

قدرت پوشانندگی:

gr 320 در متر مربع برای یک لایه رنگ به ضخامت 200 میکرون

gr 250 در هرمتر طول خط کشی به عرض 16 سانتی متر و ضخامت 600میکرون

زمان خشک شدن سطحی)25 درجه سانتی گراد(:

حداکثر 20 دقیقه

زمان خشک شدن کامل)25 درجه سانتی گراد(:

حداکثر 120 دقیقه

رنگ سرد ترافیکی

 

  • موارد ایمنی

رنگ سرد ترموپلاست داری مواد آلی و قابل اشتعال بوده از قرار دادن در مقابل مواد آتش زا و وسایل الکترونیکی و گرمایشی خودداری فرمایید. در زمان استفاده از تنفس گازها و بخارات حاصله جدا خودداری فرماید استفاده از وسایل حفاظتی )کلاه ، ماسک ، دستکش(در الویت قرار دهید. در صورت استفاده در محیط بسته حتما از تهویه مناسب استفاده کنید. در صورتی که سطح قبلاً رنگ آمیزی شده است  ابتدا سطح را پاک کنید زیرا پاکسازی رنگهای قدیمی که چسبندگی خود را از دست داده اند نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *